1. In deze Verkoopvoorwaarden hebben de navolgende woorden de daaraan in dit artikel gegeven betekenis:
a. Artikel(en) : één (of meerdere) artikel (en) uit het assortiment van Sligro , alsmede door de afdeling ‘geschenken’ van Sligro aangeboden artikelen.
b. Bezorgservice : het door Sligro op het door Kl ant opgegeven adres afleveren van een Order.
c. Bijzondere Voorwaarden : de bijzondere voorwaarden van Sligro die betrekking hebben op overeenkomsten omtrent een welbepaald product en/of dienst en van toepassing zijn zoals bepaald in de betreffende bijzondere voorwaarden .
d. Conformiteit Van De Levering : (exhaustieve definitie): levering van de juiste producten en/of dienstenprestaties, op de juiste locatie(s), en van de juiste hoeveelheden en / of gewicht, in conformiteit met de schriftelijke overeenkomst tussen Sligro en de Klant of bij het ontbreken hiervan in conformiteit met de orderbevestiging uitgaande van Sligro . Bij ontbreken van zowel een schriftelijke overeenkomst tussen Sligro en de Klant, als van een orderbevestiging uitgaande van Sligro , wordt de juistheid van de geleverde producten en/of dienstenprestaties, van de locatie(s), en van de hoeveelheden en/of gewicht, geëvalueerd t.o.v. de order van de Klant.
e. Doorverkochte Producten : producten die Sligro niet zelf produceert maar aankoopt bij een producent of leverancier van de betreffende producten met het oog op doorverkoop aan de Klant .
f. Emballage /leeggoed : alle statiegeldhoudende (transport)verpakkingen, (om)verpakkingen en artikelverpakkingen, zoals rolcontainers, fusten, kratten en andere verpakkingsmaterialen.
g. Klant : elke (rechts -)persoon die een product en/of dienst aankoopt bij Sligro , een order plaatst bij Sligro en/of een prijsaanvraag stuurt aan Sligro , evenals eenieder die in naam of voor rekening van een andere (rechts) -persoon een product en/of dienst aankoopt bij Sligro , een order plaatst bij Sligro en/of een prijsaanvraag stuurt aan Sligro .
h. Klantenkaart : de Sligro klantenkaart waarmee de Klant toegang heeft tot een Z elfbedieningsvestiging van Sligro.
i. Order : iedere opdracht van Klant aan Sligro voor de inkoop en (af)levering van één of meerdere Artikelen, alsmede iedere aankoop in een Z elfbedieningsvestiging.
j. Overeenkomst : de Overeenkomst die tot stand komt op het moment dat Sligro een klant geaccepteerd heeft als Klant. De Overeenkomst is van toepassing op alle Orders die Klant bij Sligro plaatst.
k. Sligro : Sligro Food Group Belgium N.V. ingeschreven in de Kruispuntbank van Ondernemingen onder nummer 0638.787.362 en haar deelnemingen.
l. Verkoopruimte : de ruimte in een Sligro -vestiging of andere verkoopruimte van Sligro die toegankelijk is voor de Klant op vertoon van de Sligro koperskaart van de Klant
m. Verkoopvoorwaarden : deze algemene verkoop - en leveringsvoorwaarden van Sligro, v astgesteld op 30 oktober 2025 .
n. Zelfbedieningsvestiging : iedere Sligro -vestiging waar een Klant met een Klantenkaart toegang toe heeft.
1. Deze Verkoopvoorwaarden zijn van toepassing op alleaanbiedingen die door Sligro worden uitgebracht, Orders, Overeenkomsten, gebruik van een online account door Klant en ieder bezoek aan een Zelfbedieningsvestiging.
2. Niet tegenstaande enige andersluidende communicatie in het verleden of de toekomst, aanvaardt de Klant door het plaatsen van een order en/of prijsaanvraag bij of het sluiten van een overeenkomst met Sligro , dat enkel volgende normen van toepassing zijn op alle contractuele, precontractuele en buitencontractuele rechtsverhoudingen tussen Sligro en de Klant, zowel huidige als toekomstige (in hiërarchisch dalende volgorde, het volgende bij ontstentenis of stilzwijgen van het vorige): (1) de schriftelijke over eenkomst tussen Sligro en de Klant; (2) de schriftelijke orderbevestiging uitgaande van Sligro ; (3) de Bijzondere Voorwaarden; (4) de Algemene Voorwaarden; (5) de Unidroit Principles; (6) het Belgische recht, met uitsluiting van het Weens Koopverdrag indien van toepassing.
3. Sligro wijst de toepasselijkheid van door Klant gehanteerde voorwaarden, hoe ook genaamd, uitdrukkelijk van de hand. Afwijkingen van deze Algemene Voorwaarden zijn enkel van toepassing na voorafgaande en schriftelijke aanvaarding door Sligro . Deze uitdrukkelijk ter aanvaarding ondertekende afwijkingen zijn slechts geldig voor de overeenkomst waarop zij betrekking hebben en kunnen niet ingeroepen worden bij eventuele andere, zelfs gelijkaardige overeenkomsten.
4. Sligro behoudt zich het recht voor om deze Verkoopvoorwaarden eenzijdig te wijzigen. Daarover zal Sligro Klant minimaal één maand voor de inwerkingtreding van de gewijzigde Verkoopvoorwaarden informeren.
5. De toepasselijke wetgeving m.b.t. consumentenbescherming is niet van toepassing op de contractuele, precontractuele en buitencontractuele rechtsverhoudingen tussen Sligro en de Klant, aangezien het de Klant niet toegestaan is producten en/of dienstenprestaties aan te kopen van Sligro voor niet -professioneel gebruik .
6. Het eventuele of zelfs herhaaldelijk niet -toepassen door Sligro van enig recht kan slechts worden beschouwd als het dulden van een bepaalde toestand en leidt niet tot rechtsverwerking noch in het algemeen noch ten aanzien van de betreffende situatie(s).
Sligro behoudt zich het recht voor om een verzoek tot het worden van Klant van Sligro niet te accepteren. Sligro heeft steeds het recht om een minimum factuurbedrag voorop te stellen
2. Sligro heeft steeds het recht een voorschot te eisen. In dat geval worden de verplichtingen van Sligro t.o.v. de Klant volledig opgeschort zonder enig recht van verhaal t.o.v. Sligro , zolang het desbetreffende voorschot niet volledig werd betaald.
3. Behoudens de uitdrukkelijke schriftelijke toestemming van Sligro is het de Klant verboden rechten of verplichtingen uit hoofde van met Sligro gesloten overeenkomsten over te dragen aan derden, waaronder begrepen aan met Klant gelieerde vennootschappen.
4. Sligro behoudt zich het recht voor om bij de uitvoering van een Overeenkomst gebruik te maken van derden, waaronder de verspartners van Sligro en transporteurs.
5. Klant is verplicht om zich op eerste verzoek van Sligro zekerheid te stellen tot de nakoming van haar verplichtingen. Indien Klant niet, of niet tijdig aan voornoemde plicht voldoet, is Sligro gerechtigd de uitvoering van haar verplichtingen op te schorten tot het moment dat Klant hier alsnog daadwerkelijk gehoor aan geeft en/of de Overeenkomst zonder rechterlijke tussenkomst te ontbinden.
1. Een door Sligro aan Klant uitgebrachte aanbieding blijft vier weken geldig, en scheppen geen verbintenissen in hoofde van Sligr o. In elk geval zijn alle offertes van Sligro vrijblijvend en slechts te beschouwen Verkoopvoorwaarden Sligro Food Group Belgium N.V. Blad 2 van 4 als een uitnodiging tot het plaatsen van een order door de Klant . Na het verstrijken van deze periode kunnen door Klant geen rechten meer aan de aanbieding worden ontleend.
2. Een Order wordt ofwel via het bestelsysteem van Sligro geplaatst, ofwel via een door Sligro geaccordeerd bestelsysteem, ofwel in of via een Zelfbedieningsvestiging van Sligro. De Klant die een order heeft geplaatst bij Sligro is hierdoor gebonden .
3. Alle leveringen van producten en/of elke uitvoering van dienstenprestaties die niet expliciet werden voorzien in de schriftelijke overeenkomst tussen Sligro en de Klant of bij het ontbreken hiervan in de orderbevestiging uitgaande van Sligro , worden geacht bijkomende bestellingen en/of diensten te zijn op vraag van de Klant, en worden als dusdanig aangerekend aan de Klant.
4. Sligro behoudt zich het recht voor om zonder opgave van redenen een Order te weigeren. Een dergelijke weigering geeft Klant nooit enig recht op schadevergoeding.
Sligro is en blijft eigenaar van emballagedragers /leeggoed (zoals rolcontainers, tussenschotten, van Java Food Service klapkratten en wijnkratten). Emballagedragers /leeggoed mogen door Klant alleen gebruikt worden voor de door Sligro geleverde Artikelen en dienen door Klant zo spoedig mogelijk, leeg en gesorteerd aan Sligro retour gegeven te worden.
2. Sligro brengt de aan Klant geleverde Emballage /leeggoed bij Klant in rekening en crediteert van Klant retour ontvangen Emballage /leeggoed op basis van (in de PDA) genoteerde informatie. Klant ontvangt na retourgave een overzicht van de (geretourneerde) Emballage /leeggoed .
3. Klant dient het overzicht van de Emballage /leeggoed binnen 48 uur te controleren en binnen de genoemde termijn contact met Sligro op te nemen indien het overzicht niet juist is bij gebreke waarvan voornoemd overzicht bindend is.
4. Indien Klant niet aan de in dit artikel genoemde verplichtingen voldoet, is Sligro gerechtigd de behandelingskosten (kosten voor schoonmaak, reparatie, vervanging) aan de Klant in rekening te brengen.
5. De Klant verbindt zich er uitdrukkelijk toe het Leeggoed en de tijdige teruggave van het Leeggoed te bewaken als een goede huisvader en op regelmatige basis de door Sligro gestuurde rapporten te analyseren. De Klant erkent uitdrukkelijk zijn verantwoordelijkheid in het beheer van dit Leeggoed. Bijgevolg mag, wanneer de samenwerking tussen Sligro en de Klant ten einde loopt en er een saldo Leeggoed bestaat in het voordeel van Sligro welke niet kan worden gerecupereerd, dit bedrag alsnog aanrekenen.
1. Klachten die betrekking hebben op de voedselveiligheid dienen direct na ontdekking daarvan gemeld te worden bij Sligro via bestellingen@javafoodservice.be .
2. Indien een Artikel niet voldoet aan de kwaliteitseisen die de producent/leverancier van dat Artikel of Sligro daaraan stelt, dan kan die producent, leverancier of Sligro besluiten om een recall uit te voeren. Sligro bepaalt de wijze waarop zij de recall uitvoert . Klant is verplicht haar medewerking te verlenen aan de maatregelen die Sligro hiertoe neemt. In het geval van een recall zal Sligro alle Artikelen die door Klant aan Sligro geretourneerd zijn crediteren.
1. Alle door Sligro geleverde Artikelen blijven eigendom van Sligro, tot de Klant aan al haar (betalings)verplichtingen, uit welke hoofde dan ook, inclusief doch niet beperkt tot hoofdsom(men), incl. interesten, kosten, belastingen en alle andere toebehoren , jegens Sligro heeft voldaan.
2. Klant is gerechtigd om de Artikelen te gebruiken in het kader van de normale uitoefening van haar bedrijf.
3. Indien Klant in de nakoming van haar (betalings)verplichtingen jegens Sligro tekortschiet, of Sligro goede grond heeft te vrezen dat zij in die verplichtingen zal tekortschieten, is Sligro gerechtigd de onder eigendomsvoorbehoud afgeleverde Artikelen terug te nemen. Indien Sligro de Artikelen als haar eigendom terugvordert, is de Klant gehouden om de locatie aan te wijzen waar de Artikelen zich bevinden en verleent de Klant reeds nu voor alsdan toestemming om de betreffende locatie te (laten) betreden, om de Artikelen terug te nemen.
4. De door Sligro gebruikte hulpmaterialen voor het vervoer van de producten, zoals onder meer maar zonder hiertoe beperkt te zijn containers, bakken, paletten – zelfs indien deze bij de Klant tijdelijk achterblijven uit praktische redenen – alsmede toestellen in huur of bruikleen, blijven de uitsluitende eigendom van Sligro of diens leveranciers .
5. De Klant dient steeds al hetgeen te doen dat redelijkerwijs van hem verwacht mag worden om de eigendomsrechten op de onbetaalde, door Sligro verhuurde en/of ter beschikking gestelde producten veilig te stellen. Indien derden beslag leggen op deze producten, dan wel rechten daarop willen vestigen of doen gelden, is de Klant verplicht Sligro hiervan onmiddellijk op de hoogte te stellen.
6. De Klant verbindt zich ertoe alle onbetaalde producten, door Sligro verhuurde en/of ter beschikking gestelde producten te verzekeren voor brand, ontploffings - en waterschade en diefstal. De Klant verleent Sligro de toestemming op eerste verzoek inzage te krijgen in de polissen en betalingsbewijzen van voornoemde verzekeringen. Een eventuele uitkering van deze verzekeringen komt toe aan Sligro .
1. Sligro kan aanvullende voorwaarden verbinden aan de verkoop van bepaalde Artikelen, zoals registratieverplichtingen en/of een maximaal aantal af te nemen Artikelen.
2. Door Sligro aan Klant afgegeven verkoopprijzen zijn steeds op basis van de door Sligro gehanteerde handelseenheid in euro’s, maar exclusief btw , transportkosten, kosten van Emballage /leeeggoed en/of overige verpakkingen, verwijderingsbijdragen en overige verschuldigde belastingen en heffingen van overheidswege zoals deze ten tijde van de aflevering gelden.
3. Sligro behoudt zich het recht voor om prijswijzigingen door te voeren (bijvoorbeeld op grond van kostenmutaties vanuit producenten/leveranciers, maatschappelijke ontwikkelingen of de wet).
4. De Klant is verplicht alle door Sligro geleverde producten uitsluitend te verhandelen in de originele, van Sligro afkomstige detailverpakking, zonder enige verandering of beschadiging daaraan .
1. Door betaling van het factuurbedrag bevestigt de Klant de ontvangst van de producten en/of dienstenprestaties.
2. De vermelding van de uitgaande factuur in het uitgaande facturenboek van Sligro geldt als vermoeden van verzending en ontvangst van de desbetreffende factuur.
3. Klachten en/of een eventuele (gedeeltelijke) vervanging van producten en/of dienstenprestaties ontheffen de Klant in geen enkel geval van zijn betalingsverplichting binnen de in de schriftelijke overeenkomst tussen Sligro en de Klant, de orderbevestiging uitgaande van Sligro , deze Algemene Voorwaarden, en/of de respectievelijke factuur vastgestelde termijn(en) .
4. Bij niet tijdige betaling van één of meerdere facturen als gevolg waarvan door Sligro incassomaatregelen genomen worden, is Sligro gerechtigd om de buitengerechtelijke incassokosten bij Klant in rekening te brengen. Deze bedragen 15% van de hoofdsom of, in dien deze aantoonbaar hoger zijn, het daadwerkelijke bedrag .
5. Ingeval van niet -betaling, of onvolledige betaling op de vervaldag van één van de facturen, geldt van rechtswege en zonder voorafgaande ingebrekestelling: (a) een rentevoet van 1 % per maand, waarbij elke begonnen maand beschouwd wordt als zijnde verlopen; (b) is de Klant een forfaitaire schadevergoeding verschuldigd gelijk aan 10% van het openstaand factuurbedrag met een minimum van 100 euro (€ 100,00), onverminderd het recht van Sligro om hogere schade te bewijzen; (c) is de Klant gehouden tot alle gerechtelijke en buitengerechtelijke inningskosten; (d) worden alle andere, zelfs niet -vervallen facturen van Sligro op de Klant onmiddellijk opeisbaar; (e) heeft Sligro het recht, de geleverde producten terug te vorderen van de Klant, de (verdere) uitvoering van de desbetreffende en/of één of meerdere andere overeenkomsten met de Klant te schorsen en/of te ontbinden, zonder dat daartoe een rechterlijke tussenkomst vereis t is. Verkoopvoorwaarden Sligro Food Group Belgium N.V. Blad 3 van 4 De punten ( d) en ( e) zijn tevens van toepassing ingeval van een dreigend faillissement, gerechtelijke of conventionele ontbinding, toepassing van Boek XX, Titel V van het Belgisch Wetboek van Economisch Recht, overdracht of sluiting van een handelsfonds, betalingsachterstand , of elk ander feit waardoor Sligro redelijkerwijs het vertrouwen in de kredietwaardigheid van de Klant verliest . Sligro behoudt zich in deze gevallen tevens het recht voor door de Klant geplaatste orders eenzijdig te annuleren door een voudige kennisgeving aan de Klant en zonder tot enige schadevergoeding gehouden te zijn.
6. Aanvaarding van gedeeltelijke betaling gebeurt onder alle voorbehoud en wordt aangerekend in volgende volgorde: (1) inningskosten; (2) schadevergoeding; (3) intresten; (4) hoofdsommen.
7. Bij niet tijdige betaling van éé n of meerdere facturen, door een oorzaak die aan Klant toegerekend kan worden, komt ieder al dan niet reeds opgebouwd recht op korting, bonus of enig ander voordeel voor Klant te vervallen.
8. Indien Klant contant wenst te betalen, is Sligro op grond van de Wet ter voorkoming van witwassen en financiering van terrorisme of gehouden de contante betaling te weigeren die 3.000 EUR overtreft , zonder dat deze weigering als een afstand van vordering kan beschouwd worden .
9. Indien binnen de betalingstermijn van een factuur geen betwisting wordt gevoerd over desbetreffende factuur , vervalt het recht van Klant om de factuur te betwisten . Indien geen betalingstermijn bekend is, dan bedraagt de termijn om een betwisting te formuleren 14 dagen na factuurdatum.
10. Indien tussen Sligro en de Klant een automatische incasso via domiciliëring werd toegekend, geldt de verzending van de factuur door Sligro aan de Klant als voldoende kennisgeving voor de inning van de domiciliëring op de vervaldag van de factuur .
11. Indien een automatische incasso via domiciliëring niet plaats kan vinden , dan behoudt Sligro zich het recht voor om betalen via overschrijving niet langer toe te staan.
12. In overeenstemming met de Wet op de Financiële Zekerheden d.d. 15 december 2004, compenseren en verrekenen Sligro en de Klant automatisch en van rechtswege alle actueel bestaande en toekomstige schulden opzichtens elkaar. Dit betekent dat in de permanente relatie tussen Sligro en de Klant steeds maar de grootste schuldvordering per saldo na de voormelde automatische verrekening overblijft . Deze schuldvergelijking zal in elk geval tegenstelbaar zijn aan de curator en de overige samenlopende schuldeisers, die zich dus niet zullen kunnen verzetten tegen de door de Klant en Sligro doorgevoerde schuldvergelijking.
1. Behoudens opzet of grove schuld is noch Sligro noch haar personeel of enige andere (hulp)perso on aansprakelijk voor enige schade, van welke aard en uit welke hoofde dan ook, die Klant, diens personeel en/of andere (hulp)personen mochten lijden.
2. Klant vrijwaart Sligro tegen alle aanspraken van derden als gevolg van door deze derde(n) eventueel te lijden of geleden schade.
3. Sligro is niet aansprakelijk voor de eventuele gevolgen van het niet op voorraad hebben van Artikelen. Als een Artikel niet op voorraad is op het moment van inpakken, kan door Sligro een alternatief geboden of geleverd worden . Sligro is in geen geval aansprakelijk voor onrechtstreekse schade, zoals verlies van omzet, winstderving of stijging van de algemene kosten. Sligro is evenmin aansprakelijk voor schade die rechtstreeks of onrechtstreeks veroorzaakt worden door de Klant en/of derden, schade ten gevolge van de verkeerde en/of onaangepaste aanwending van de aangekochte producten, en/of schade ten gevolge van het niet -naleven door de Klant en/of diens personeelsleden en/of werknemers van de wettelijke en/of andere verplichtingen, met inbegrip van de veilig heidsinstructies en de eventuele gebruiksvoorschriften van de respectievelijke producten en/of leverancier en dit ongeacht of deze schade werd veroorzaakt door een fout of nalatigheid.
4. De aansprakelijkheid van Sligro m.b.t. Doorverkochte Producten is beperkt tot haar verantwoordelijkheden als doorverkoper, zonder dat Sligro kan worden aangesproken m.b.t. enige schade andere dan m.b.t. de Conformiteit Van De Levering. Alle klachten en/of schade, andere dan deze m.b.t. de Conformiteit Van De Levering, behoren uitsluitend tot de verantwoordelijkheid van de producent(en) en/of l everancier(s) waarbij Sligro de desbetreffende producten heeft aangekocht. De Klant heeft maximaal de mogelijkheid z ich op dergelijke klachten en/of schade te beroepen, gedurende een periode gelijk aan de kortste van volgende periodes: (a) de garantietermijn die de respectievelijke producent of leverancier aan Sligro aanbiedt; (b) een absoluut maximum van 1 jaar na levering van de respectievelijke producten en/of dienstenprestaties
5. Het inbrengen van eigen artikelen is voor risico van Klant en enkel toegestaan onder door Sligro te stellen voorwaarden. Klant is verantwoordelijk voor de kwaliteit van de aangeleverde artikelen en de tijdigheid van de (aan) levering .
6. Klant dient tijdens het (intern) vervoer en de opslag van bij Sligro gekochte Artikelen aantoonbaar te handelen volgens de daarvoor geldende wet - en regelgeving, waaronder de hygiënecode en de bewaarvoorschriften.
7. Mocht Sligro – ondanks hetgeen in dit artikel is opgenomen – toch rechtens aansprakelijk zijn voor enige schade, dan is deze aansprakelijkheid beperkt tot het bedrag dat door de aansprakelijkheidsverzekeraar van Sligro wordt uitgekeerd. Als de aansprakelijkheidsverzekeraar, om welke reden dan ook, niet tot uitkering overgaat, dan is iedere aansprakelijkheid
1. Op de verwerking van persoonsgegevens zijn de privacy verklaring en het cookiebeleid van Sligro van toepassing. Deze zijn terug te vinden op de verschillende website s van Sligro , www.Sligro Food Group Belgium NV.eu .
2. Zonder uitdrukkelijke voorafgaande schriftelijke goedkeuring van Sligro is ieder gebruik van intellectuele eigendomsrechten van Sligro door Klant of derden niet toegestaan.
1. Een Overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde duur , tenzij Sligro en Klant een bepaalde duur zijn overeengekomen.
2. De Overeenkomst eindigt op het moment dat Klant niet meer voldoet aan de inschrijvingsvereisten zoals omschreven bij de definitie van Klant.
3. Behoudens andersluidende schriftelijke afspraken, kunnen Sligro en Klant een Overeenkomst die voor onbepaalde duur is aangegaan, opzeggen met inachtneming van een opzegtermijn van drie maanden.
4. Zowel Sligro als Klant is gerechtigd de Overeenkomst met onmiddelijke ingang en zonder rechterlijke tussenkomst op te zeggen indien:
i. de andere partij ernstig tekortschiet in de nakoming van één of meerdere verplichtingen die voor die partij uit deze Overeenkomst voortvloeien en die partij na schriftelijk in gebreke te zijn gesteld, de betreffende verplichting(en) niet alsnog binnen de gestelde redelijke termijn nakomt en de tekortkoming een dir ecte beëindiging of opschorting van de Overeenkomst met haar gevolgen rechtvaardigt;
ii. van de andere partij het fail lissement wordt aange vraagd of zij dit zelf aanvraagt;
iii. de andere partij opschorting van betaling aanvraagt .
1. Klant verplicht zich strikte geheimhouding te betrachten betreffende alle gegevens, in de ruimste zin des woords, die zij verkrijgt van Sligro en/of waarin Sligro Klant direct of indirect, bewust of onbewust, inzage geeft, op welke wijze en in welke vorm dan ook, tenzij openbaarmaking daarvan wettelijk, op grond van andere reglementen of als gevolg van een rechterlijke uit spraak, vereist is.
2. Klant is verplicht alle personen die bij de uitvoering van de Overeenkomst worden ingeschakeld de in dit artikel opgenomen geheimhoudingsverplichting op te leggen en staat ervoor in dat deze personen die verplichting nakomen.
3. De Geheimhouding is verplicht voor een duur van twee jaren na de beëindiging van de contractuele relatie tussen Klant en Sligro.
Ingeval van overmacht of hardship aan de zijde van Sligro of Klant wordt deze (tijdelijk) ontslagen van haar verplichtingen op grond van Verkoopvoorwaarden Sligro Food Group Belgium N.V. Blad 4 van 4 de Overeenkomst. Indien de overmacht binnen twee (2) weken niet opgehouden heeft te bestaan, heeft Sligro het recht : (1) aan de Klant voorstellen om de ontbrekende producten en/of componenten te vervangen door een functioneel equivalent; ( 2) de overeenkomst tussen Sligro en de Klant buitengerechtelijk ontbinden; en/of (4) de Klant uitnodigen om de overeenkomst tussen Sligro en de Klant te heronderhandelen . Onder overmacht en hardship aan de zijde van Sligro wordt in ieder geval (maar niet uitsluitend) ver staan: brand, gebrek aan personeel, stakingen, wanprestatie van door Sligro ingeschakelde derden, transportbelemmeringen, gevolgen van een epidemie, uitval van hulpmaterialen en overheidsmaatregelen ten laste van Sligro.
1. Indien enige bepaling van deze Verkoopvoorwaarden, om welke reden dan ook, niet geldig is, dan blijven de overige bepalingen van kracht en zullen Sligro en Klant in onderling overleg de ongeldige bepaling vervangen, met zoveel mogelijk behoud van de strekking daarvan.
2. Alle vorderingsrechten van Klant op Sligro vervallen na één (1) jaar, te rekenen vanaf de dag waarop Klant bekend werd met dit vorderingsrecht op Sligro.
3. Sligro is gerechtigd om alle rechten en verplichtingen die zij jegens Klant heeft over te dragen aan een door haar aan te wijzen derde, waaronder aan Sligro gelieerde vennootschappen. Het is Klant niet toegestaan om rechten en plichten uit hoofde van de Ov ereenkomst aan derden over te dragen.
4. Iedere communicatie tussen Sligro en Klant kan elektronisch (per e-mail) geschieden.
5. De Nederlandse versie van de Verkoopvoorwaarden prevaleert in geval van tegenstrijdigheid met enige vertaling. Français: Ces Conditions Générales sont disponibles sur simple demande et peuvent aussi être consultées sur le site en néerlandais, français et anglais. La version en néerlandais de ces Conditions Générales est la seule version authentique. English: These General Terms and Conditions are available on request and can also be consulted on our website in Dutch, French and English. Only the Dutch version of these General Terms and Conditions is legally valid.
6. Deze Verkoopvoorwaarden zijn vastgesteld per 30.10.2025 .
1. Op alle door deze Verkoopvoorwaarden beheerste aanbiedingen, Overeenkomsten, Orders, feitelijke leveringen en anderszins is uitsluitend Belgisch recht van toepassing , waarbij de toepassing van het Weens Koopverdrag uitdrukkelijk is uitgesloten .
2. In het geval van een geschil, zullen Sligro en Klant zich eerst inspannen om h et geschil in onderling overleg te beslechten . Indien die inspanningen niet tot een oplossing leiden, dan is de bevoegde rechter te Antwerpen bij uitsluiting bevoegd om van het geschil kennis te nemen.
MODULE ZELFBEDIENINGSVESTIGING
Onderstaande voorwaarden zijn aanvullend op het in het algemene deel bepaalde van toepassing op het moment dat een Klant een Zelfbedieningsvestiging van Sligro betreedt:
1. Sligro stuurt de Klantenkaarten naar het bezoekadres van Klant zoals opgenomen in de Kruispuntbank van Ondernemingen of naar een Zelfbedieningsvestiging, waar Klant de Klantenkaart op vertoon van een geldig identiteitsbewijs op kan halen.
2. Een Zelfbedieningsvestiging mag enkel, op vertoon van de Klantenkaart, worden betreden door de op de Klantenkaart genoemde natuurlijke persoon die door maximaal twee personen mag worden vergezeld.
3. Een Klantenkaart is strikt persoonlijk en niet overdraagbaar. 4. Klant, en iedere natuurlijke persoon genoemd op de Klantenkaart, dient ervoor te zorgen en is er voor verantwoordelijk dat de Klantenkaart enkel en alleen wordt gebruikt door de persoon genoemd op de Klantenkaart.
5. Sligro behoudt zich het recht voor om te controleren of één van de personen die de Zelfbedieningsvestiging wil betreden daadwerkelijk de persoon is op wiens naam de Klantenkaart staat. Indien de persoon zich , na een verzoek daartoe, niet kan legitimeren of niet de persoon is op wiens naam de Klantenkaart staat, dan kan die persoon de toegang worden geweigerd.
6. Bij verlies of onrechtmatig gebruik door een derde van de Klantenkaart is Klant verplicht hier direct melding van te maken aan de Klantenservice van Sligro. Tot laatstgenoemde melding is Klant aansprakelijk voor de gevolgen van het gebruik van de Klantenkaart door derden.
7. Wijzigingen in de onderneming van Klant, die invloed hebben op het rechtmatig gebruik van de Klantenkaart, dienen onmiddelijk schriftelijk aan de Klantenservice van Sligro te worden gemeld. Pas nadat vorenbedoelde schriftelijke melding bij Sligro is binnengekomen, is de Klant niet meer aansprakelijk voor de gevolgen van het gebruik van de Koperskaart door onbevoegde derden
8. Klant is niet langer gerechtigd de Klantenkaart te gebruiken, indien de Overeenkomst tussen Sligro en Klant is geëindigd .
1. In verband met de veiligheid, geeft Sligro er de voorkeur aan dat kinderen de Z elfsbedieningsvestigingen van Sligro niet betreden. Indien kinderen alsnog een Zelfbedieningsvestiging betreden, is dit alleen toegestaan onder begeleiding van een volwassene en altijd op eigen verantwoordelijkheid.
2. Huisdieren zijn niet toegestaan in de Z elfsbedieningsvestigingen van Sligro. Een uitzondering wordt gemaakt voor getrainde hulphonden.
3. Sligro heeft – indien zij daarvoor een redelijk belang heeft – het recht om iemand de toegang tot een Zelfbedieningsvestiging te ontzeggen. De Klantenkaart blijft te allen tijde eigendom van Sligro, die deze ieder moment, zonder opgaaf van redenen onmiddellijk bij de Klant kan terughalen, c.q. het gebruik ervan kan blokkeren.
4. Indien Klant verpakkingen of producten opent, verbreekt of beschadigt vóórdat deze zijn betaald, verplicht de Klant zich de betreffende producten af te nemen en te betalen.
5. Het verblijf op de terreinen en in de Verkoopruimte geschiedt op eigen risico.
6. Uitsluitend met de Koperskaart kan de Klant producten en/of dienstenprestaties aankopen voor professioneel gebruik door de onderneming van de Klant. Het is de klant niet toegestaan producten en/of dienstenprestaties aan te kopen voor niet -professioneel geb ruik
1. Sligro spant zich in om in de Zelfbedieningsvestiging de juiste prijs van een Artikel te tonen . D e verkoopprijs welke in de kassa staat is echter altijd de juiste verkoopprijs van het Artikel en is derhalve leidend en bindend.
2. Aankopen dienen direct in de Zelfbedieningsvestiging afgerekend te worden, tenzij Sligro en Klant overeen zijn gekomen dat de Klant op rekening mag kopen.
1. Het in gebruik nemen, verwerken, consumeren en/of doorverkopen van de door Sligro geleverde producten wordt beschouwd als zijnde goedkeuring en aanvaarding en geldt als definitieve oplevering van de desbetreffende producten en/of dienstenprestaties.
2. Klachten die betrekking hebben op een Artikel dienen zo spoedig mogelijk – doch uiterlijk binnen 48 uur – na ontdekking ervan door Klant gemeld te worden bij de Zelfbedieningsvestiging waar Klant het Artikel heeft gekocht.
3. Indien de klacht door Sligro gegrond wordt verklaard, zal Sligro het aankoopbedrag terugbetalen onder de voorwaarde dat Klant het Artikel retourneert danwel een alternatief bieden, zulks naar keuze van Sligro. Verkoopvoorwaarden Sligro Food Group Belgium N.V. Blad 5 van 4
4. Behoudens het in dit artikel genoemde geval, kunnen Artikelen niet geretourneerd worden.
MODULE BEZORGSERVICE
Onderstaande voorwaarden zijn aanvullend op het bepaalde in het algemene deel van toepassing op het moment dat een Klant gebruik maakt van de Bezorgservice van Sligro:
1. Levering van de Artikelen vindt plaats op het adres van Klant (dan wel op door Klant opgegeven alternatieve adressen).
2. Sligro levert enkel Artikelen af op de begane grond, hetgeen betekent dat Sligro geen Artikelen aflevert op locaties die enkel bereikbaar zijn door het nemen van meer dan één trede. Indien hiervan sprake is zal Sligro de Artikelen voor de locatie plaatsen en dient Klant zelf zorg te dragen voor verder vervoer.
3. De door Sligro opgegeven levertermijnen zijn nooit te beschouwen als verval termijnen en zijn indicatief .
4. Aflevering van Artikelen in gedeelten is toegestaan. Sligro is gerechtigd de reeds geleverde Artikelen onmiddellijk aan de Klant te factureren.
5. Sligro behoudt zich het recht voor om een minimale of maximale bestelhoeveelheid voor een bepaald Artikel te hanteren .
6. Sligro kan met Klant voor iedere locatie van Klant logistieke afspraken maken, waaronder het aantal leverdagen per week, het tijdvak waarbinnen levering plaats zal vinden (de venstertijd) en de wijze waarop aflevering van de Artikelen plaats zal vinden.
7. Indien Sligro en Klant een venstertijd overeen zijn gekomen, dan kan levering gedurende de gehele venstertijd plaatsvinden. Klant kan er geen rechten aan ontlenen indien d e Artikelen altijd op een vast tijdstip tijdens die venstertijd afgeleverd worden.
8. Sligro hanteert per klantnummer een minimum orderbedrag van € 500, - (vijfhonderd euro) per afleveradres. Indien het bedrag van een afleveradres lager is dan het overeengekomen minimum bedrag, dan is Sligro gerechtigd om de Order niet uit te leveren of voor het leveren van die Order bezorgkosten in rekening te brengen bij Klant.
9. Aflevering van een Order door Sligro vindt plaats doordat de Artikelen op de overeengekomen locatie worden geplaatst. Op dat moment gaat het risico van de Artikelen van Sligro op Klant over. Behoudens andersluidende overeenkomst gebeuren leveringen op de locatie van de Klant steeds conform de Incoterm® “Carriage Paid To (CPT)”, hetgeen impliceert dat het risico overgaat zodra de goederen zijn aangeleverd aan de eerste vervoerder op een door Sligro eenzijdig te bepalen punt. Voor spoedleveringen zijn de bij komende kosten ten laste van de Klant.
10. Klant dient steeds te zorgen voor een goed bereikbare laad - en losplaats. Behoudens sleutelklanten dient Klant er voor te zorgen dat er op het moment van aflevering iemand aanwezig is om de Artikelen in ontvangst te nemen, de pakbon te controleren en af te tekenen.
11. Indien Klant bij aflevering Artikelen wenst te controleren (bijvoorbeeld op temperatuur of aantal) dient dit plaats te vinden in het voertuig dan wel op de laadklep van het voertuig.
1. Sligro factureert, behoudens andersluidende afspraken, de afgeleverde Artikelen via een dagverzamelfactuur aan Klant.
2. De prijzen die aan Klant worden berekend , zijn de prijzen zoals die gelden op de factuurdatum, waardoor de factuurprijs van een Artikel kan af wijken van de prijs in het bestelsysteem van Sligro op het moment dat de Order wordt geplaatst. Dit geldt ook voor de actieprijzen uit de folders en andere prijsaanbiedingen van Sligro.
3. Behoudens andersluidende afspraken bedraagt de betalingstermijn 7 (zeven) dagen na factuurdatum.
4. Klant dient een machtiging voor automatische incasso via domiciliëring van de facturen te verstrekken en er steeds voor te zorgen dat de bankrekening voldoende saldo heeft om incasso ongestoord plaats te laten vinden.
5. Sligro behoudt zich het recht voor een Order enkel af te leveren tegen contante betaling (onder rembours) en de Order te annuleren indien contante betaling niet plaatsvindt.
1. Het in gebruik nemen, verwerken, consumeren en/of doorverkopen van de door Sligro geleverde producten wordt beschouwd als zijnde goedkeuring en aanvaarding en geldt als definitieve oplevering van de desbetreffende producten en/of dienstenprestaties.
2. Klachten m.b.t. de Conformiteit Van De Levering moeten gebeuren door een voorbehoud te formuleren op de leveringsbon, en moeten onmiddellijk en uiterlijk binnen een termijn van 24u na de levering gemeld worden bij de afdeling klantenservice van Sligro telefonisch of via bestellingen@javafoodservice.be :
- in het geval van een substantiële beschadiging van één of meerdere Artikelen waardoor het Artikel niet meer verkoopbaar is (breuk) ;
- indien een ander Artikel is geleverd dan is besteld (een omwisseling) en Klant het andere Artikel niet wenst te houden ;
- indien het Artikel op de afleverbon/factuur staat, maar niet is geleverd (manco);
- indien meer Artikelen zijn geleverd dan besteld (te veel leveringen) en Klant de te veel geleverde Artikelen niet wenst te houden. bij gebreke waarvan de Klant wordt geacht de geleverde producten, dienstenprestaties en leeggoed te aanvaarden zoals overeengekomen
3. Indien een klacht gegrond is, dan zal Sligro de situatie herstellen. Indien het betreffende Artikel aan Klant is gefactureerd, dan zal het Artikel gecrediteerd worden of zal Sligro een alternatief aanbieden, zulks naar keuze van Sligro
4. Indien Klant een klacht niet binnen 48 uur aan Sligro meldt, dan zal Sligro de klacht niet in behandeling nemen.
5. Behoudens de in dit artikel genoemde gevallen, kunnen Artikelen enkel geretourneerd worden op basis van het retourbeleid, zoals gepuliceerd binnen het bestelportaal van Sligro.