Leeggoed retourneren

Omdat JAVA Foodservice je ook graag goed van dienst is tijdens het retourneren van leeggoed hebben we hieronder de belangrijkste informatie voor je op een rij gezet.

Hoe werkt het retour sturen van leeggoed?

  1. Wanneer de chauffeur jouw bestelling komt bezorgen, neemt hij of zij graag je leeggoed retour. De chauffeur kan maximaal dezelfde hoeveelheid aan leeggoed mee retour nemen als op dat moment geleverd wordt. Is je leeggoed niet meegenomen, staat er een verkeerd artikel op de pakbon of is er een verkeerd leeggoedbedrag berekend?
  2. Neem dan binnen 48 uur contact op met jouw telesales. Het is altijd mogelijk om een extra ophaalmoment te plannen via onze telesales.

Veelgestelde vragen over leeggoed retour sturen

Leeggoed betreft statiegeld-houdende producten. Grofweg zijn er 2 soorten:

  • Product-gebonden leeggoed (bijvoorbeeld glazen flessen in een bak)
  • Ladingdragers (rolcontainers, pallets, tussenschotten, fustenrekken, CBL/AGF-kratten en gedistilleerdkratten)

Heb je meer rolcontainers, pallets en/of leeggoed ontvangen dan wij retour konden nemen? Dan vragen wij om vooraf contact op te nemen met onze telesales. Zij stemmen met je af wanneer dit retour genomen kan worden.

Is je leeggoed niet meegenomen, staat er een verkeerd artikel op de pakbon of is er een verkeerd leeggoedbedrag berekend?

Neem dan binnen 48 uur contact op met jouw telesalesteam.

  • Op de pakbon zie je de statiegeldwaarde van de (geleverde) product gebonden-leeggoed én de CBL/AGF kratten.
  • Op de digitale leeggoedbon zie je de geleverde ladingdragers plus alle retour genomen leeggoed.

Op de eerstvolgende factuur vind je de verwerking van het leeggoed die de chauffeur heeft meegenomen.

Tip:  controleer tijdens de levering samen met de chauffeur of het ingevoerde leeggoed klopt. Dat voorkomt eventuele correcties.

Producten retourneren

Wil je weten hoe je producten kunt retourneren?